Je to tu! Čas zamáčknout slzu a vyrazit vstříc novým dobrodružstvím...

15.03.2018

Jak jen je možné, že těch šest měsíců uteklo tak rychle? Když jsem vystoupila v Praze na letišti, nemohla jsem uvěřit, že jsem zpět. Ne nadarmo se říká, že když se ti něco nebo někde líbí, čas plyne rychleji. Těžko v jednom článku popisovat, co vše se mi honí hlavou. Bylo to jednoduše jako sen! Kypr je magický ostrov a já na něj  budu vždy s láskou vzpomínat. Během šesti měsíců se dá naučit spousta nových dovedností, procestovat mnoho míst, poznat mnoho lidí. Co je ovšem nejdůležitější, jsou změny, které se odehrávají uvnitř vaší mysli. Cestování je jedním z darů naší doby, možnosti jsou prakticky neomezené, a tak jsou jednou z mála věcí, které nás opravdu limitují, jen a jen naše obavy. I já je před odjezdem měla, lépe řečeno, byla jsem po***ná až za ušima. Opustila jsem doslova vše, v čele se slušným zaměstnáním, a vydala se do neznáma. Odměnou za tuto odvahu mi byl půl rok, který mi naprosto změnil život.....K LEPŠÍMU! A proto, pokud máte možnost, cestujte, poznávejte a nebojte se ničeho! Týden, měsíc, rok nebo celý život. Věřte mi, že nic není nemožné, ať jste v tom sami, s kamarádem a třeba i s partnerem a dětmi. Nikdy není pozdě objevit nový kout, poklábosit s cizinci, naučit se pár slovíček. To vše nás nesmírně obohacuje na duši.

Evropská dobrovolná služba dává cestování další rozměr, jelikož vám krom všeho výše popsaného, umožní pomáhat tam, kde je toho třeba. Na mém konkrétním příkladu mohu s upřímností říci, že dobrovolnictví byla skvělá volba i přes všechna proti, která šla od začátku se mnou. Není běžné, že se na prahu třicítky rozhodnete vyměnit vaše jistoty plynoucí z měsíční výplaty, pěkného bytu, starých dobrých přátel a oblíbených kaváren za "hippie" život v komunitě dobrovolníků a bůh ví, kde ještě. Risk je zisk a já získala mnohé. Nejvzácnější jsou mi však okamžiky jako kupříkladu, když jen tak sedíte s rodinami ze Sýrie, Iránu, Libye, Sudánu na zemi a jíte oběd, který jste před tím společně uvařili. Nebo když s lidmi z Greenpeace Rainbow Warrior uklízíte pláže a povídáte si o tom, kde příště zakotví jejich plachetnice a jaká mise je čeká. Anebo prostě jen to, že vás někdo, kdo vás sotva zná,  vezme na svátky ke své rodině, abyste se necítili sami. Taková bude navždy má vzpomínka na Kypr. Laskavost, pohostinnost a neskutečná soudržnost rodin a lidí obecně! 

Paulo Coelho kdysi řekl: "Pokud máš odvahu říci sbohem, život tě obdaří s novým vítej." Loučení nebylo jednoduché, ale já vím, že to nebude trvat dlouho a na Kypr se znovu vrátím. Jsem ostrovní dítě, moře, teplo a horká jižní krev dělá mému organismu dobře. Nevím, kam mě vítr dále zavane, ale určitě budu směřovat na jih. 

Děkuji vám, kdo jste dočetli až sem. Psala jsem tento blog pro vás s cílem předat to, co jsem jako evropský dobrovolník načerpala. Motivovat vás k cestování a dobročinnosti, podpořit v bláznivých nápadech, a v tom, abyste se cítili svobodní a žili život tak, jak chcete vy a ne ti druzí. 

Buďte odvážní, ale pokorní. Dělejte to, co máte opravdu rádi, spontánně a zkuste zapojit do rozhodování více srdce a intuice. Milujte svět kolem vás, protože čas neúprosně letí a každá opravdu prožitá sekunda je darem. Ne vždy musí věci vycházet podle našich plánů, ale na tom není nic špatného, neboť chyby nás mají něčemu naučit. Usmívejte se a šiřte kolem sebe pozitivní energii. Můžete se na mě spolehnout, když říkám, že vše dobré se vám jednou vrátí!

Budoucím evropským dobrovolníkům přeji, aby prožili tak krásný čas, jako jsem měla tu čest prožít já. Neváhejte a vycestujte, nebudete litovat!

Ze srdce Jitka

P.S. Na závěr se sluší ještě jednou poděkovat mé vysílajíci organizaci European Youth Centre Břeclav, jmenovitě koordinátorovi Jakubovi Miklínovi, pokud byste chtěli vyjet na dobrovolnickou stáž, obaťte se na něho, je to opravdový profík a se vším vám rád pomůže. Dále děkuji i mé hostící organizaci KEY - Innovation in Culture, Education and Youth, jejíž vedoucí Giannos Economides dělal vše pro to, abychom se na Kypru cítili jako doma. Nikdy nezapomenu! 

Mějte se krásně a Halara! :)


© 2017 Jitka Kolová. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky